Thursday 12 September 2013

tak tau nak letak tajuk apa..hehe


walaupun waktu kerja sekarang dari 8.30 pagi sampai 5.45 petang..


tetapi sesungguhnya masa itu tidak mencukupi..
kerana kerjaku terlalu banyak sekali..
menyemak kerja-kerja staf dah macam cikgu pulak tanda right pakai pen merah..
dengan kena men'sign' dokumen yang melambak-lambak sampai pen hitamku pun dah kehabisan dakwat..


buat masa sekarang..
i love my job..
baru terasa peguam yang sebenar..
tiada lagi kerja despatch tidak bergaji..
tiada lagi kerja-kerja cleaner yang tak bertauliah..
dan juga tiada lagi kerja receptionist yang tidak berbakat..


buat masa sekarang..
esok lusa tak tahulah lagi pulak kan kalau aku dah mula benci profession ini kan..


one of my staf tanya semalam..
seronok ke jadi lawyer..


jawapan aku..
biasa saja..
takde perasaan seronok mahupun tak seronok..
neutral..
tapi yang tak best bila client besar kepala..
bila hakim mula nak memaki hamun..
dan bila kena buat research..aku benci buat research..
sebab hanya lima minit saja aku akan baca kes..
selebihnya aku akan bermain candy crush dan segala game yang ada dalam fb tu..haha..



oklah, time untuk balik..


see ya..



p/s : moga Allah permudahkan segala-galanya..Amin..

No comments:

Post a Comment