Thursday 26 September 2013

dilema..



salam petang khamis..

besok dah jumaat..

horayyy..

tapi sebelum nak horay..
pagi besok ade satu kes depan hakim yang menakutkan..
even semua aku da prepare..
tapi tetap rasa nervous..
takut kena marah even sebelum ni tak penah kena marah..
tapi penah tengok orang lain kena marah..
moga-moga besok mudnya ok..sebaik mud hari jumaat ye dak..
Amin..


sebenarnya,
bukan itu yang aku nak cerita..
ada benda lain yang lagi besar dan lagi penting daripada kena marah besok..
haha..


aku tengah konpius aka dilema..
samada nak tempah jek baju kawen or sewa je dekat butik..
apa pendapat korang???
dah 2 minggu aku dok pikir, sampai la ni takdak jawapan lagi..
(prektis cakap utaghra sat no..haha)


pro & cons..


jika aku tempah..
aku boleh pakai design ikut kehendak tekak aku..
maaf bukan tekak, tapi hati..
lepas tu aku boleh pilih material dia..
seperti yang dikatakan sudah-sudah..aku memang cerewet bab fabrik..
sebab kalau aku tak selesa, memang confirm aku takkan pakai..
dan aku akan tarik muncung macam itik..
takkan hari berbahagia nak muncung sebab tak suke fabrik kan..
tak penah dibuat orang eh..

lepas tu, aku boleh sesuka hati nak pilih kaler ape..


tapi yang cons nya..


dah tentu tempah mesti mahal..
lepas dah abis majlis, aku nak buat apa baju tu..
dok tersadai dalam gobok??huhu

then, nak pakai sekali tu je..
dah kalau buat dress macam cinderella, gane nak pakai pegi jalan kan..
buang tebiat kata orang..
nak pakai pegi dinner pon glam kemain..haha..



jika aku sewa je..
aku dah dok survey butik-butik secara maya jela,
aku tengok design baju-bajunya, ya ampun..
tak sanggup den nak pakai..hukhuk..


tapi, dah tentu jimat..
dah tentu tak yah pening kepala nak simpan ke nak pakai..
dah tentu tak menyemak dalam lemari kan..



susah betul la kalau orang berbajet ciput tapi hasrat hati sebesar matahari..


aku rasa, kalau aku kaya, takdenya aku nak pening kepala pikir kan..
confirm-confirm tempah jek..


nak buat macamana..
aku kan tak sedar diri..
haha..



till then..

x0x0..



p/s : ujan lebat pulak..penat lap-lap si itam semalam..kalau ku tahu nak hujan harini, ku biarkan saja kau kotor..=p
pinjam dekat doremon poket ajaib la..
untung-untung dapat baju kawen idaman..
verangannnn..


pp/s : tetibe ade orang dtg opis ngamuk-ngamuk dengan aku sebab tak bayar utang..
manelah aku tau..kalau dah bayar takkan bank nak saman u..


macam-macam..
telan jela labu.. 

6 comments:

  1. Untuk nikah elok tempah la kot,
    sbb boleh pkai balik time raye or g dinner k kan?
    Ntok sanding sewa je..
    btw Ikot bajet sendiri..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. utk nikah mmg nak tempah jek sbb nak jgk wat kenangankan baju tu..
      utk sanding je yg pening..hehe..

      Delete
  2. sy buat baju nikah je.. tu pun kurung moden je.. at least boleh pakai semula & buat kenangan.. tp dh ntah kemana2 dh baju nye tu.. hahaha
    baju sanding2 semua sewa je...

    maybe boleh cari bridal yg boleh custom made baju utk pengantin.. tp ada extra cas laa sbb dia buat baju baru utk kita kan... at least, lpas2 tu jd hak milik bridal, xyah pk simpan buat pekasam dlm lemari

    ReplyDelete
    Replies
    1. sampai da tak ingat simpan kat mane ye..bahaye tu..hihi
      kwn ade ckp aritu ade butik tu amik rm800 utk custom made bju baru..kalau da harga gtu baik tempah je terus kan..
      nnt nak tgk2 butikla..hopefully ade yg berkenan..=)

      Delete
  3. saya pon tgh pikir yg sama jugak..nikah mmg nak buat sendiri..yg hari sanding tu laa..klu buat sendiri, xbuat glam2 sgt kot..sbb nnt xtau nak pkai pi mana..plus kos pon mesti mahai..
    tp still berpk mcm awak gakk..hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan..susah betul jd org pompuan ni..tanya yg lelakinya, tak kesah..sebab baju diorg sepesen jek..hehe..kita yg pompuan ni haruslah nak cantik2 kan..hikhik..

      Delete