Tuesday 30 July 2013

tips untuk ber'chambering' part 2..

hola...

tak cukup 1 entry..
sampai ade part 2 plak ye..=p


sebenarnya nak habaq mai nih..
tips2 yang aku bagi sebelum ni hanyalah tips untuk memilih tempat dan suasana chambering jek..
kalau nak tips2 macamana nak isi borang 1 hingga 8..
blog ni ade cara-caranya..

ctm mengomel lagi


panduan yang dia bagi memang lengkap..
aku nih dah lupa step2 dia..
yela, dah dua tahun baru nak buat entry..
memang tak mampu la eden nak ingatnye..hoho..


aku tak dapat apa-apa komisen ye..
just nak tolong adik2 yang nak start buat chambering tu jek..


baru semalam ade sorang budak tanya kat aku better join service or practice..
macam tau2 jek aku baru buat entry pasal chambering..haha..
ikut rasa hati and minat la nak buat yang mana..
nak masa depan yang gemilang dan terbilang, nak gaji naik tiap tahun, then setahun berapa kali bonus, joinlah service..
tapi kalau nak take challenges, buktikan kemampuan diri tanpa memikirkan pasal kenaikan gaji tahunan, bonus pon tak nampak2 bayang, then pratice..
tepuk dada, tanya diri sendiri hokey..


as for me..
aku memang tak minat nak join service..
bukan apa, aku tak mahu buat decision yang salah..tak berani amik risiko..
pengalaman tak banyak mana, then kalo jadi majistret or pendaftar,macamana?
tak ke haru namanya..
memanglah as the time goes by, kita belajar..
tapi minat aku bukan ke arah situ lagi..
so jangan tanya aku kenapa, mengapa, bagaimana ok..


opss..
lupa pulak..
sebenarnya aku nak bagi jugak tips untuk filing borang 1-8 tu..
pegi awal kat high court jalan duta tu..
in case kalo sistem e filing tu mereng ke hape..
nak kena queue berjam2..
kalau datang pagi, korang ade masa sampai petang..
kalau datang petang, if rajin nak datang besok lagi, takpelah..ikut suka korang..
sebab aku jauh..takkan nak stay sana semata2 nak filing borang..
not worth it..


lepas tu pulak,
based on my experienced sepanjang memfiling borang dekat sana..
akak-akak bahagian RKKK tu memang sangat2 menduga kesabaran dan keimanan hati korang..
silap2 gaya boleh hayun kerusi kat diorang..
masa aku filing borang untuk longcall..
dia tak entertain aku pon..
dok sibuk berjual tudung dengan kawan kaunter sebelah..
hangin jela aku nih..
dah la waktu tu pukul 4..
4.30 kaunter tutup..
tapi memikirkan longcall, aku bersabar jela walaupun dalam hati ni dah meletup2 macam lava..=(


ok lah tu jek sebenarnya..
ingat nak buat short entry jek pasal part 2 ni..
tetibe jadi panjangla jugak kens..



sekian, wassalam..

No comments:

Post a Comment