Wednesday 10 July 2013

Ramadhan Datang..Alam Pun Riang..

Assalamualaikum w.b.t korang..


mentang-mentang dah start berpuasa baik pulak pembuka bicara ye..
hehe..apa salahnya..tak dosa pun kan..
pahala lagi ada..


actually, saja jek nak wish selamat menyambut bulan Ramadhan al-mubarak ni pada korang semua..
semoga kita dapat tingkatkan keimanan, ketaqwaan dan kesabaran sepanjang bulan ramadhan ni..(self reminder)
and paling penting, diteruskan untuk bulan-bulan yang mendatang..
bukan untuk bulan ni saja tau nak buat baik..
tapi sebelum tu nak tanya la..
semalam pegi terawih tak??
=p


aku sangat-sangat berharap untuk ramadhan kali ni,
aku dapat menyucikan hati aku yang dah hitam pekat nih..
yelah, sebagai manusia biasa, aku bukannya setiap masa berbuat baik..
sometimes buat menda yang jahat-jahat jugak kan..
berfikiran jahat, dan semua menda yang jahat-jahat sikit..
kalau kata tak buat, nampak sangat menipunya..
tapi takdelah sampai tahap nak membunuh orang, berzina ape sume pulak..huhu
setiap orang mesti tahu tahap keimanan, ketaqwaan dia dekat mana..
macam aku jugaklah..
jadi untuk tahun ni, aku berdoa supaya aku menjadi manusia yang lebih baik dari semalam, tahun lepas dan tahun-tahun sebelumnya..
sebab kita tak tahu sempat atau tak nak bertemu dengan ramadhan tahun depan..
kira dah 26 tahun berjumpa ramadhan..
syukur Alhamdullillah..
and harap-harap dapat pose penuh macam last year..
tak payah kena ganti balik..hehe..


aku masih lagi menunggu berita baik..
and moga-moga di bulan keberkatan ni dapatlah aku rezeki tersebut..
sekiranya memang sudah tertulis rezeki aku..
tapi kalau tak, maybe Allah nak beri yang lagi baik..redha
 =)


oklah, i have no idea nak taip sebenarnya..
tapi saja nak taip jugak..
2 hari tak blogwalking..rase rindu lah pulak..hehe..



jumpe lagi..

x0x0



p/s : suka dengar lagu ramadhan datang by tompi..
carilah sendiri kat youtube ye..hehe

No comments:

Post a Comment