Wednesday, 18 June 2014

#malas...


dear diary..


sejak lepas cuti kawen aritu habis


rasa malassssss giler nak pegi keje ah
cambest jek pulak jadi surirumahtangge


dapat duduk rumah sepanjang hari
kemas-kemas rumah
jaga makan minum pakai laki
woih..heaven sangat rasa


pastu dapat tergolek-golek depan tv tengok citer roomates
boleh mengunyap lagi
ikot dan rasa hati nak buat ape kan


i wish


one day nanti


bila keadaan family dah stabil
bila kewangan kami laki bini dah stabil
kita nak berenti keje
and jadi housewife sepenuh masa



tapi, kita taknaklah jadi housewife yang takde wawasan
lepas laki pegi kerje, dok bergosip dengan jiran tetangga
pastu bila tengok dah petang, laki nak balik..masak pun belum lagi
pastu pergi kedai beli lauk


tahulah kat penang tu masakan kedai pun sama sedap dengan masakan rumah kan


tapi, macam loser sangat housewife gitu

haha



kita nak jadi housewife yang ade duit poket sendiri
takde nak mengharap laki bagi nafkah jek kan
buatnye satu hari nanti terjadi apa-apa
dah kau terkontang-kanting

nauzubillah...



ok, tu jek nak merepek

tengah malas tahap panda tengok pun boleh hitam terus muka dia
bukan takat eye bag jek
=p



tak salah berangan kan..



till then



x0x0..




p/s : rindu hubby..=(



 

4 comments:

  1. Betul kata Yna kita pun ade cita2 cmtu tapi mmg kena fikir panjanglah kalau nak benti keje huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btoi miss hidy..yg pnting niat kita pun kne betoila jgk..moga Allah permudahkan satu hari nanti😊

      Delete
  2. haha sy housewife dh skrg.... penat ooo actually...tp happy leh jaga anak sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah jelesnye..takpe2..nanti kita pun nak jugak jadi gitu..=p

      Delete