Tuesday, 4 March 2014

kisah kursus kawen...


dear diary..

banyak betul kisah si yna ni ye..
hikhikhik..


akhirnya..minggu lepas berjaya jugak pergi kursus kawen..
walaupun rasa macam malas sebab weekend dihabiskan tanpa dapat berehat..
tapi sebenarnya best jugak kursus kawen ni..
ustaz sume lawak-lawak, tak ngantok la..
dan pengisian kursus kawen tu yang paling penting sebenarnya..
banyak yang kita belajar, yang kita tahu..
sebab sebelum ni mungkin tak tahu or tak ambil tahu..
tapi sekarang, semua menda kena ambil tahula kan..
nak kawen dah ni..


kita pergi kursus tu dengan bekas kerani kita kat ofis lama..
memang dah plan nak pegi dengan dia..
ade geng bestlah sikit kan..
pastu lama tak jumpa, boleh sembang macam dulu-dulu walaupun hanya 2 hari..
sebab kalau nak jumpa hari biasa memang tak dapekla dik non..


hari sabtu..
memang best..
bangun punya awal..pukul 7 dah kuar rumah..semangat..
sebab pukul 7.30 kena register dah..
pegi kerja pun tak semangat gini tau..
pukul 8.30 baru nak keluar rumah..hehe..
jadi hari sabtu berjalan dengan lancar..
walaupun petang tu balik penat sikit la sebab duduk jek sepanjang hari kan..
malam tu memang lena awal la..
lama dah tak tido awal..
ni tak sempat apa, terlelap terus..


kisah bermula pada hari ahad..

pagi tu bangun malas-malas da..
bawak kereta pagi tu longlai jek rasa..sebab penat semalam tak hilang lagi..
tengah-tengah dok kursus, pukul 9.30 pagi gitu blackout..
sampai ke petang pulak tu..
dewan tu taklah besar sangat..
pintu 1 jek..
tingkap ada 3..
peserta lebih kurang 150..
tak ke rasa nak pengsan..
peluh jantan pun mula menitik-nitik..badan memang berlengas habis la..
time tu rasa nak balik jek dah. tapi memikirkan sijil kawen tu, ku tahan juga..
memang tak amik port dah apa ustaz cakap sebab masing-masing dah berkipas..
bau sorang-sorang dah mula keluar..
memang menduga iman dan kesabaran betul waktu tu..


tapi disebabkan ustaz baik hati..
dia lepaskan balik awal..
sebab dia pun tak mampu dah kot nak bagi ceramah dalam panas-panas gitu..
orang lain pun dah buat tak tahu jek..
sian ustaz..tapi nak buat gane kan..huhuhu


walaupun diduga sebegitu..
tapi akhirnya dapat jugak sijil..
horayyyyy...


dah boleh kawen minggu depan..

 


tapi encik tunang tak amik lagi kursus kawen..
gane nak kawen minggu depan???

hohoho..


ok, itu jela nak citer..=p


till then..


x0x0..



p/s : kecoh jek kan nak mengedik citer pasal kursus kaweng..


 

8 comments:

  1. adoiii~ klu dh xselesa, mmg xde pikir laen dh.. rasa nk kuar dr dewan tu je gamak nye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sangat tak selesa kot..mmg dari pagi ahad tu pikir nak balik jek dah..
      dengan sekarang musim panas, memang dugaan sungguh..

      Delete
  2. Wahh sijil tulisan jawi tu....alhamdulillah selesai satu bab dah..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh, tempat lain dia tak tulis jawi ke??ingat sama jek sume tempat..hehe..
      tu la lega sangat..=)

      Delete
  3. tahniah..satu perkara besar da settle,,hehe
    kita pon amik asing2 dgn cik tunang..kita amik masa 2011..cik tunang amik masa baru2 ni..mula2 igt nak teman dia..tp cancel sbb xlarat nk pi kursus balik..2 hari tu..hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. gigih kalau faezah nak pegi lagi skali..hihi..
      wah, lama dah wat preparation ya, bagus2..bukan mcm kita ni last minit baru nak pegi kan..tapi papepun, syukur dah setel..sebab kursus kawen ni salah satu menda yg paling ramai b2b malas nak buat kan walaupun sebenarnya bermanfaat jugak..=p

      Delete
  4. eh..same la..bru g kursus gak minggu lps..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke..sekapal la kite ye..hihihi

      Delete