Tuesday 25 June 2013

kosong....

kita lari daripada topik kawen..
sebabnya takde wat pape lagi kan untuk majlisnya..



sebenarnya..
hati ni semakin kosong..
jiwa kosong..
semangat kosong..
semuanya kosong..


pasai pa?


pasai keja la..


kadang2 terpikir, kenapa ni jalan yang aku pilih??
kenapa aku tak buat menda lain??
kenapa aku tak kerja lain??


tapi tu kan semua dah ketentuan Ilahi..
takkan nak lawan pulak..
mungkin ade hikmah disebaliknya..
walaupun hati, jiwa dan semangat semakin kosong..


aku rasa aku perlukan environment kerja yang lain..
kadang2 terpikir jugak nak berenti kerja sekarang jugak..
last week pegi aeon station 18..
banyak jek kedai ade vacancy..
rase nak brenti kerja sekarang..
then jadi salesgirl pulak kejap sementara nak cari firm lain..
gila tak idea aku??
agak2 mak aku bising tak??
susah payah anta belajar, tapi last2 kerja gitu plak..
tapi at least kerja yang halal kan..
cukuplah kalau dapat bayar si itam, bil2 yang perlu and duit belanja sehari2..
janji tak nyusahkan femili..


ya, memang aku ada terpikir nak buat macamtu..
cuma tak tahu bila nak direalisasikan jek..huhu..
tiada keberanian untuk mengambil risiko..
tambah2 sekarang perlukan duit..duit..duit..='(


bosannya..


asyik mengeluh dengan nasib sendiri..
tak baik tau..
dosa..
sebab macam tak redha..huhu..



nak buat macamana nih??
mostly firm kat ipoh ni aku tanya takde vacancy..
tamau kuar dari ipoh..
nanti nak kena pikir sewa umah sume bagai..
bukan nak menyimpan nanti..lagi menghabiskan ade la..
tambah skang kena berjimat cermat kan..



buntu..
moga2 satu hari nanti dapat jalan penyelesaian..


AMIN...




p/s : pegi kerja tak buat kerja @ takde kerja pon tak best..
dah 3 minggu dok melangut..
sangat2 bosan..
dah biasa bz..
bila takde kerja jadi mati kutu..



No comments:

Post a Comment