Tuesday 4 June 2013

kerisauan

hati ini dilanda kerisauan..



pasal ape?



meh nak citer..huhu



agak2 sempat tak nak kumpul duit nak kawen ni??
tarikh dijangka tahun depan lepas raya..

kalau nak buat tahun ni alamatnya tetamu sume makan pisang goreng jela jawabnya..
mau ka ngak wahai tetamu sume??
barula majlis aku tujuh keturunan pon tak abeh orang mengata lagi..
sampai jasad dah berkecai pon orang dok sok sek sok sek lagi..
adoi..memang payah nak puaskan hati sume orang kan..
tapi akulah yang parahnye..


wahai B2B sekalian..
cemana kamu sume simpan duit nak kawen ye..
sampai sekarang aku ni dok musykil la..
baru nak simpan, dah terguna..
masalahnya aku ni dah lama tak bershopping pon..
baju seluar kasut sume pakai yang lama jek..
sampai kekadang dah meluat n bosan tengok lemari takde baju baru..
sigh..


kos wedding skang bukan sket2..
even kate nak buat sesimple boleh pon abeh puluh ribu gak..
bayangkan kalo katering saje dah RM 10k..
tak payah nak pelamin baju photog bagai lagi..
aduhai..
memang korang makan pisang goreng jela kenduri aku nanti..
waaaaa....


and one more thing..
bile nak start survey ape2 sume tu ye??
nafsu aku nak wat wedding prep masih lagi tiada..
macam nak kawen tak nak kawen..
nak kawen tapi tamau duit abeh..
boleh, nikah sajo, pastu masing2 balik umah wat hal masing2..
ikotkan hati aku ni, memang gtu je nak buat..
tapi nnt nampak macam orang kawen sebab kena tangkap basah pulak..huhu..
gane ni weh...


impian perkahwinan??
op kos aku nak kurang sket la daripada wedding of da year..
melampau kan mak jemah..haha


eh taklah..aku nak sederhana yang mungkin..
yang bleh cut cost sebanyak yang mungkin..
kalo dolu mayb aku berpikiran nak majlis yang gempak gempita..
tapi skang, bila memikirkan duit yang kuar macam air hujan yang turun ke bumi,
maka niat tu terpaksa distopkan..
buat ape yang mampu..
yang tak mampu, berangan dalam otak jek k..


tak kisahlah orang nak kate aku bakal pengantin bajet super bajet..
sebab itu jek yang aku mampu..
kalo ko nak kutuk lebey2, meh bak sini duit..
aku leh wat majlis grand..haha..


sekadar menyedapkan hati sendiri..
tapi otak still lagi berputar ligat berpikir mane nak korek duit ni..aduhai..
even 10k pon aku takde..
jangan kate la ber k k k lagi..
lagila wa takde..emo..emo..


aku ni lah B2B yang paling emo kot..
nasiblah badan..
tak sempat lagi nak post gambar e day..
ni pon aku taip sambil buat witness statement..
buat keje lain tapi otak ke lain..
baik aku luahkan kat sini dolu..
kang tertaip dalam witness statement tu, 
barulah satu mahkamah tau masalah aku..
n maybe hakim pon bermurah hati memberikan penghakiman kepada aku..


saya perintahkan orang2 awam sume sedekahkan kepada dia RM1000 sorang..
sebab dia tersangat perlukan duit untuk kawen..
takde duit nak kawen jugak, jadi marilah kita sama-sama berbakti untuk dia..

terima kasih Yang Arif..
saya janji lepas ni saya buat baik dengan Yang Arif..


verangannnn.....





p/s : marilah kite berdoa supaya rezeki kite dimurahkan..dipermudahkan segala urusan..

amin...

No comments:

Post a Comment