Monday 10 June 2013

fasa perubahan dalam kehidupan

serius jek tajuk entry kan..


tapi sebenarnya betul la pon sebab apabila umur kita semakin meningkat, maka berlakulah fasa perubahan dalam kehidupan kita..
cannot deny it rite..


macam aku, rasenya daripada zaman belajar sampailah zaman kerja ni..
macam2 benda dalam hidup aku da berubah..


meh aku listkan satu persatu..
harap2 ingatlah ape yang berubah tu kan..



first..

kalo time study dulu aku rase aku kaye la jugak..
tiap2 minggu boleh pegi kuar shopping..
ade jek barang baru dibeli setiap minggu..paling tak pon sebulan tu at least akan adela baju baru ke, tudung baru ke..
kasut memang tak lah..sebab aku jarang beli kasut melainkan kasut yang aku pakai betul2 tak leh nak pakai dah kasut tu..
tapi selalunya aku pakai selipar jepun jek..

selekeh giler kan..haha..


tapi semenjak keje ni..
jangan kate seminggu sekali nak shopping..
sebulan sekali pon belum tentu..
sebabnya banyak lagi mende lain yang nak dipikirkan selain shopping..
bayar si itam..bagi mak duet..belanja budak2 makan..beli barang umah..bayar duit ptptn..bayar itu, bayar ini..
jadi, yang tinggal untuk simpanan, tak sampai suku pun dari gaji yang dapat..

sedeh betul..

nak sambung study balik boleh..
pastu leh kaya balik..hua hua..



second..


sejak2 umur dah makin meningkat ni, aku makin malas nak berlawa2..
mengikut arus fesyen perdana..gitu..
kalau boleh, kalau nak kuar g shopping pon aku rasa nak pakai seluar tido jek..
sebab ape?? sebab selesa..


sekarang ni more kepada keselesaan daripada kecantikan..
patutla orang tengok aku semacam jek kan kalo keluar..
minah mane la yang selekeh serabai sangat ni..

omg...


kalau dulu aku tak la kata aku ni up to date person sangat..
tapi takdelah malas sangat nak melawa macam sekarang..
maksud aku malas melawa tu bukanlah aku tak gosok gg ke, basuh muke ke ape..
tu tak menjaga kebersihan okeh..
jangan salah paham..
nanti korang ingat aku ni pengotor pulak..
sedey mak...huk huk..



third..


aku jadi semakin malas untuk membaca..
kalau dulu hadap jugak la nak baca buku ke, novel ke kan..
sekarang ni surat khabar pon aku malas nak baca..
takat baca tajuk jek..
even blog pon kekadang aku baca habis..
tapi kekadang aku amik gist of the story jek...

nampaknye tahap kemalasan aku ni makin berganda2 nih..

need to do something..

gane nak kawen nih kalo malas kan..


buat mase ni setakat 3 tu jela aku nampak paling obvious berlaku perubahan pada diri aku..
nanti kalo aku ingat lain, aku taip another entry la ye..hehe..



sebelum mengundur diri..


a big shoutout of Selamat Pengantin Baru 
to Syaqiera & Naqib..
semoga hubungan yang baru dibina kekal sampai ke syurga..
happy sangat untuk korang..


tak sangka sorang2 bestfriend menamatkan zaman bujang..
pasni leh la kite wat reunion sama2 kan..
bawak suami and anak masing2 kite g holiday sama2..
mesti best..
insyaAllah..
tp ioulls kalo tak kawen g tak leh la nak bawak encik tunang..
nanti ioulls jeles la uolls tido dengan laki masing2, ioulls tido sorang..hahaha..
gatai..tettttt



pasangan pengantin baru..kepak kepak kebom kebom..=)


bride&groom with all the lawyers, pkp and friends..
jadi reunion balik when attend this wedding..=)
rindu zaman belajar..



me with groom&bride, nad n yuyu..
tengok aku, macam ngandung 9 bulan jek weh..
fashion disaster betul..tahap kemalasan melawa sudah sampai tahap max..huhu..=(


gambar last tu tak cukup korum sebenarnya..
sorang lagi bestfriend tak dapat datang..
coz ader bicara dekat mahkamah industri..wish u luck girl..




p/s : tak sangka da besar kite ye..hehe..



x0x0

No comments:

Post a Comment